INFO: +420 544 224 336 | e-posta@ujezdubrna.cz
Dnes je 21. prosince 2024 a svátek má Natálie 4°C | Zítra Šimon 2°C

Vystavení matričních dokladů

Vystavení matričních dokladů

Matriční úřad vydá prvopis matričního dokladu:

  • rodného listu při narození;
  • oddacího listu při uzavření manželství;
  • úmrtního listu při úmrtí;

a zašle jej oprávněné osobě do vlastních rukou s doručenkou, nebo jej vydá po předložení platného průkazu totožnosti.

Pokud jste ztratili rodný, oddací nebo úmrtní list, může vám matriční úřad v místě, kde k matriční události došlo, vydat jeho druhopis.

Komu a za jakých podmínek:

  • fyzické osobě, které se zápis týká, nebo členům její rodiny (manžel, rodiče, děti, sourozenci, prarodiče a vnuci), jejím sourozencům a zplnomocněným zástupcům;
  • pro úřední potřebu státních orgánů;
  • statutárním orgánům církví nebo duchovním jimi zmocněným, jde-li o matriční knihy vedené těmito církvemi do 31. prosince 1949;
  • fyzické osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků.

Jak a kam se obrátit:
S ústní či písemnou žádostí o vydání požadovaného dokladu se obraťte na matriční úřad podle místa narození, uzavření manželství nebo úmrtí.

Co je důležité předložit:

  • průkaz totožnosti;
  • doklady, kterými žadatel prokáže, že se zápis týká jeho nebo členů jeho rodiny, nebo jeho sourozenců;
  • ověřenou plnou moc, vyřizuje-li žádost zplnomocněný zástupce,
  • případnou ústní či písemnou žádost o vydání druhopisu požadovaného dokladu.

Poplatky:
Za vydání prvopisu matričního dokladu se neplatí žádný správní poplatek.
Za vydání druhopisu matričního dokladu se hradí správní poplatek ve výši 300 Kč v hotovosti

Související dokumenty:
Žádost o vydání matričního dokladu


Vyřizuje: 
Petra Zezulová

Sledujte nás i na sociálních sítích